آموزه های تدبیر و اعتدال

تارنمایی جهت پیگیری مطالبات ریاست محترم جمهور در پرسش مهر سال 1396

آموزه های تدبیر و اعتدال

تارنمایی جهت پیگیری مطالبات ریاست محترم جمهور در پرسش مهر سال 1396

آموزه های تدبیر و اعتدال

این تارنما جهت پاسخگویی به پرسش مهر رئیس جمهور محبوب جناب آقای دکتر حسن روحانی در مراسم آغازین مهر ماه سال تحصیلی 97-96 فعالیت خود را آغاز نموده و افکار،نظریات و راهکارهای مختلف در حوزه ی ارزش های اخلاقی، احترام و تعامل افکار در محیط مدرسه و اجتماع را مورد تامل و بررسی قرار میدهد.
قطعا نظرات سازنده ی خوانندگان و صاحبنظران این حوزه بر غنای کمی و محتوای علمی این تارنما خواهد افزود.
با تشکر از همراهی شما.
سیدمجتبی موسوی رستم
معاون آموزشی دبستان ادب شهرستان قائم شهر
مهر 1396

بایگانی

راه های مختلفی وجود دارد تا از طریق آن به کودکان یاد بدهیم که چطور به سایرین احترام بگذارند. والدین عادت دارند همه چیز را به فرزندانشان امر کنند: "همانطور که من می گویم باید رفتار کنی"، "باید به مادرت احترام بگذاری." و .... در واقع، والدین میتوانند دستورات خود را به کودکان تحمیل کنند، اما نمی توانند آنها را به احترام گذاشتن امر کنند. ما می توانیم فرزندانمان را وادار کنیم آنطور که ما می خواهیم رفتار کنند، اما نمی توانیم مجبورشان کنیم که به ما و بقیه مردم احترام بگذارند. احترام را باید به دست آورد.احترام فقط با خوب و مهربان بودن به دست نمی آید. البته خوب بودن هیچ اشکالی ندارد، اما پدر یا مادری که با خوبی و مهربانی بیش از حد با فرزندانش رفتار می کند، مطمئناً فرزند یکدنده و سخت گیری بار خواهد آورد. کسب احترام به چیزی فرای خوب و مهربان بودن صِرف نیاز دارد.ترفند دیگری برای کسب احترام وجود دارد: والدین سعی می کنند با گوشزد کردن خطاهای فرزندانشان باعث شوند آنها بهتر رفتار کنند. این اصلاً روش مناسبی نیست. کودکان وقتی احساس میکنند از آنها انتقاد شده و طرد شده اند، هیچ انگیزه ای برای بهتر شدن ندارند. وقتی کودکان مورد انتقاد قرار می گیرند، به جای اینکه بهبود یابند، سعی می کنند خودشان یا دیگران را محکوم کنند.

  • سیدمجتبی موسوی رستم

احترام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی