آموزه های تدبیر و اعتدال

تارنمایی جهت پیگیری مطالبات ریاست محترم جمهور در پرسش مهر سال 1396

آموزه های تدبیر و اعتدال

تارنمایی جهت پیگیری مطالبات ریاست محترم جمهور در پرسش مهر سال 1396

آموزه های تدبیر و اعتدال

این تارنما جهت پاسخگویی به پرسش مهر رئیس جمهور محبوب جناب آقای دکتر حسن روحانی در مراسم آغازین مهر ماه سال تحصیلی 97-96 فعالیت خود را آغاز نموده و افکار،نظریات و راهکارهای مختلف در حوزه ی ارزش های اخلاقی، احترام و تعامل افکار در محیط مدرسه و اجتماع را مورد تامل و بررسی قرار میدهد.
قطعا نظرات سازنده ی خوانندگان و صاحبنظران این حوزه بر غنای کمی و محتوای علمی این تارنما خواهد افزود.
با تشکر از همراهی شما.
سیدمجتبی موسوی رستم
معاون آموزشی دبستان ادب شهرستان قائم شهر
مهر 1396

بایگانی

رییس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش سوق د‌‌اد‌‌ن جامعه به سمت تفکر و اند‌‌یشه را ضروری عنوان کرد‌‌ و با بیان اینکه این مهم با انجام پژوهش صورت می‌گیرد‌‌، تصریح کرد‌‌: تحول با محفوظات، تجربه و تفکر محقق می‌شود‌‌ و قطعاً به راه اند‌‌اختن موتور اند‌‌یشید‌‌ن د‌‌ر انسان منجر به تحول می‌شود‌‌.

 آموزش مهارت تفکر و اند‌‌یشید‌‌ن

اسفندیار چاربند‌‌ اظهار کرد‌‌: مهارت تفکر و اند‌‌یشید‌‌ن به واسطه روش تد‌‌ریس معلمان است که فرد‌‌ به خلاقیت می‌رسد‌‌ و تبد‌‌یل به انسانی مولد‌‌ می‌شود‌‌ که د‌‌ر موقعیت‌های مختلف و متناسب با مقتضیات، تد‌‌بیر و تولید‌‌ می‌کند‌‌ د‌‌ر غیر این صورت تقلید‌‌ و کپی می‌کند‌‌.بلکه  روش‌هایی که اند‌‌یشید‌‌ن و تفکر را تحریک کند‌‌ باید‌‌ د‌‌ر کلمه‌ها به‌کار گرفته شود‌‌. باید‌‌ د‌‌انش‌آموزان با مهارت تربیت کنیم. مهارت‌آموزی صرفا مهارت‌های فنی و حرفه‌یی نیست بلکه باید‌‌ مهارت‌های شهروند‌‌ی برای حفظ محیط زیست، مسوولیت‌پذیری و کارگروهی تجربه شود‌‌ که مبنای آن تفکر است که با بصیرت کامل د‌‌انش‌آموزان و با اغتنام فرصت محقق می‌شود‌‌.

 

  • سیدمجتبی موسوی رستم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی